№ 3 - 4
Permanent URI for this collectionhttps://ir.nasoa.edu.ua/handle/123456789/1178
Browse
Browsing № 3 - 4 by Issue Date
Now showing 1 - 12 of 12
- Results Per Page
- Sort Options
Item Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту. Щоквартальний збірник науковї праць. 2022. № 3 - 4(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022)Збірник наукових праць внесено до Переліку наукових фахових видань України в галузі економічних наук Наказом Міністерства освіти і науки України від 24.09.2020 р. № 1188, надано категорію «Б» за спеціальностями 051, 071, 072, 073.Item Критерії оцінки роботи підрозділу внутрішнього аудиту для цілей фінансового контролю розпорядників коштів державного бюджету(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Щирська О. І.У статті окреслено сутність процесів аудиту розпорядників державного бюджету. Розглянуто можливість забезпечення якісного внутрішнього аудиту як чинника інформаційного забезпечення цілей державного фінансового аудиту та аудиту ефективності. Питання забезпечення та здійснення такого контролю є предметом регуляторної уваги. Згідно з нормами чинного законодавства України внутрішній аудит повинен бути запроваджений у діяльності розпорядників бюджетних коштів. Такі правила поширюються на розпорядників коштів державного бюджету та місцевих бюджетів, що забезпечує прозорість управління бюджетними коштами, управлінську відповідальність розпорядників різних рівнів, відповідальність за забезпечення ефективної діяльності бюджетної установи. Указано, що згідно з чинним законодавством зовнішню оцінку якості функціонування внутрішнього аудиту організовує та проводить Міністерство фінансів України. Розпорядник бюджетних коштів в особі керівника утворює самостійний структурний підрозділ внутрішнього аудиту, підпорядкований і підзвітний безпосередньо цьому керівнику. Структуровано основні параметри роботи підрозділу внутрішнього аудиту, які визначають специфіку контролю якості та стан внутрішнього контролю розпорядників бюджетних коштів у межах аудиту ефективності під час проведення перевірок Рахунковою палатою та Держаудитслужбою.Item Імплементація адміністративних даних у виробництво офіційної статистичної інформації у сфері публічно-правових відносин(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Харабара Т. І.У статті досліджено питання статистики вирішення публічно-правових спорів та можливості її імплементації у виробництво офіційної статистики. Розглянуто проблему формування судовими органами України статистичної звітності у сфері публічно-правових відносин як адміністративних даних. Проаналізовано методологічні положення з організації державного статистичного спостереження про розгляд справ про адміністративні правопорушення та осіб, які притягнуті до адміністративної відповідальності в Україні. Встановлено, що існуючий інструментарій щодо вчинення адміністративних правопорушень не відображає їх сучасний стан та динаміку. Сформовано висновки про актуальність розробки та затвердження таких методологічних положень на заміну тим, що втратили чинність. Особливу увагу зосереджено на вивченні досвіду Федеративної Республіки Німеччина у сфері здійснення адміністративного судочинства, зокрема розглянуто методологію статистичного спостереження адміністративного судочинства, запроваджену Федеральною службою статистики країни. Розглянуто нормативну базу, на основі якої у ФРН функціонує статистичне спостереження про вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів. Сформовано висновок про доцільність запозичення подібного досвіду та запровадження в Україні подібного статистичного спостереження. У дослідженні обґрунтовано необхідність розроблення методологічних положень нового державного статистичного спостереження «Здійснення адміністративного судочинства», яке сприятиме забезпеченню доступу до показників процесуальної діяльності адміністративних судів, прозорості визначення цих показників, відображенню проблем правозастосовчої практики та ефективності судової форми захисту від порушень, допущених з боку органів державної влади.Item Статистичне оцінювання ризиків банківської діяльності(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Герасименко С. С.; Голубова Г. В.Авторами узагальнено класифікацію ризиків за їх видами: зовнішні та внутрішні (функціональні та фінансові). Зазначено, що в міру впливу зовнішніх факторів (нормативно-правового законодавства, рівня соціально-економічного розвитку країни, поведінки інвесторів, кон’юнктури ринку, стабільності курсу національної валюти тощо) оцінювання величини зовнішніх ризиків, практично, неможливе. Описано фінансові ризики та визначено, що основними серед них є три категорії ризику: ринковий, кредитний та операційний. В управлінні фінансовими ризиками слід застосовувати комплексний підхід до їх вивчення, а саме врахування всіх трьох видів ризиків та їх взаємодії, що здатне убезпечити від настання негативної події, або, принаймні, її контролювати. Для оцінювання рівня кредитного ризику авторами наведено найвагоміші фінансові коефіцієнти: коефіцієнт кредитної активності, коефіцієнт достатності резервів, коефіцієнт якості кредитів, коефіцієнт прострочених кредитів, максимальний розмір ризику на одного позичальника, рівень концентрації великих кредитних ризиків, рівень концентрації кредитних ризиків на одного інсайдера, рівень концентрації кредитних ризиків серед інсайдерів, коефіцієнт списання із резервів, рівень прибутковості кредитних операцій. Для інтегрального оцінювання рівня ризику доцільно застосовувати синтез усіх цих характеристик. Обґрунтовано важливість моніторингу банківської діяльності та наявності належного інформаційно-статистичного забезпечення. Визначено, що важливим інструментом в менеджменті ризиків є їх об’єктивне оцінювання. Описані теоретичні засади статистичного оцінювання ризиків банківської діяльності, вказані їх переваги та недоліки: метод експертних оцінок, багатовимірна середня, індексні моделі, лінійні та логістичні регресії, дискримінантний аналіз, методи Value-at-Risk та Credit Portfolio View.Item Обліково-аналітичний аспект організації бюджетування на підприємствах(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Пилипенко О. І.Визначено напрями обліково-аналітичного забезпечення організації бюджетування на підприємствах України, орієнтовані на положення Міжнародних стандартів фінансової звітності. Запропоновано перелік додаткових вимог до обліково-аналітичного забезпечення бюджетування, зокрема за рахунок упровадження чітких регламентів і коригування методик бюджетування. Доведено потребу в належному обліково-аналітичному забезпеченні бюджетування на основі формування відповідних вимог до комп’ютеризації облікового процесу. Сформульована схема обліковоаналітичного забезпечення бюджетування на основі облікової політики підприємства з урахуванням усіх елементів процесу бюджетування для аналітичної обробки даних і визначення бюджетних показників.Item Суспільний нагляд за аудитом. Теорія vs практика(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Редько О. Ю.У статті проаналізовано закордонний та вітчизняний досвід організації суспільного нагляду та зіставляється його практика з чинними теоретичними засадами. Сформульовано висновок, що суспільною у нагляді є виключно назва, а по суті це державний нагляд за аудиторською діяльністю. Ідентифікована практично повна відповідність організації суспільного нагляду за аудитом в Україні зарубіжній практиці нагляду. Автор констатовано кінець епохи саморегулювання аудиторської діяльності та її перехід під жорстку вертикаль державного регулювання.Item Особливості функціонування страхового ринку України в умовах воєнного стану(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Свирида О. А.Охарактеризовано функції страхового ринку в умовах воєнного стану. Розглянуто сучасний стан страхового ринку України, проаналізовано основні показники його розвитку з визначенням причин їх змін за період 2019–2022 рр. Виявлено проблеми ринку, охарактеризовано його особливості, пов’язані зі зміною регулятора та початком реформування. Висвітлено основні елементи нової моделі регулювання ринку страхування, побудованої на принципах Міжнародної асоціації органів нагляду за страховою діяльністю (IAIS) та положеннях директив Європейського Союзу.Item Стратегії управління часом та інноваційні методи підвищення ефективності його використання у діяльності операційного менеджера(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Булах Т. М.; Гринчак Н. А.; Плахотнікова Л. О.Стаття присвячена підвищенню ефективності використання часу операційного менеджера. Визначено його сутність, ключові сфери прийняття рішень та значення раціонального використання часу у його діяльності. Виявлено види стратегій управління часом та їх складові. З’ясовано, що вибір та реалізація тієї чи іншої стратегії сьогодні передбачає використання інноваційних методів тайм-менеджменту, а саме: постановку SMART-цілей, принципу Парето та планування АБВ, матриці Ейзенхауера, техніку «помідора», методів «поїдання слона», «швейцарського сиру», «п’яти пальців», делегування повноважень та ін. Головну увагу звернено на динамічний аспект розвитку компетенцій та результативності операційного менеджера.Item Фінансові аспекти конкурентних стратегій корпорацій у сучасних умовах(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Артем’єва І. О.; Мельничук І. О.У статті розглянута трансформація фінансової складової конкурентних стратегій корпорацій в умовах зовнішнього середовища з високою невизначеністю. Досліджені рушійні сили перетворень, які змінюють ринкову ситуацію на різних рівнях економіки: глобалізація, цифровізація та пандемія COVID-19. Виявлені їх найбільш значущі прояви для корпорацій, встановлений вплив на зміни в характері конкуренції, окреслені нові підходи до формування конкурентних переваг корпорацій. Проаналізовані заходи у фінансовій підсистемі корпорацій, які мають вирішальне значення для розв’язання наявних проблем. Викладені три етапи реалізації зазначених заходів. Зроблено висновок про те, що вплив зовнішнього середовища на фінансову підсистему корпорації має внутрішньо суперечливий подвійний характер, вимагаючи одночасно здійснювати диверсифікацію та універсалізацію процесів і процедур фінансової діяльності. При цьому диверсифікація методів і технологій більш ефективна у сфері стратегічного фі нансового управління, а універсалізація – для фінансової рутини.Item Обґрунтування маркетингової стратегії реалізації бізнес-плану підприємства(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Кравчик Ю. В.У дослідженні розкрито актуальність проблеми розробки бізнес-плану та зокрема маркетинг-плану реалізації конкретного підприємницького проєкту. Процес бізнеспланування на підприємстві розглянуто як сукупність взаємопов’язаних управлінських процесів у вигляді такого алгоритму: визначення призначення нового структурного підрозділу підприємства; оцінка стану зовнішнього середовища; оцінка внутрішньої структури бізнесу підприємства; розробка варіантів альтернативних рішень; обґрунтування та вибір оптимального рішення; впровадження оптимального рішення та оцінювання результатів. Узагальнено напрями стратегічних цілей реалізації підприємницького проєкту створення нового стратегічного підрозділу підприємства. Розроблено бюджет витрат на рекламу при реалізації підприємницького проєкту створення нового підрозділу з роздрібної торгівлі підприємства. Здійснено розподіл бюджету витрат на маркетинг при реалізації підприємницького проєкту зі створення нового магазину підприємства. Здійснено прогнозування продажу продукції та валового доходу при реалізації (у першому році) підприємницького проєкту підприємства.Item Глобальна продовольча безпека та вклад України в її забезпечення. Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту: зб. наук. праць. 2022. № 3-4. С. 79–86. doi: 10.31767/nasoa.3-4-2022.08(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Пархоменко В. В.Розглянуто сутність глобальної продовольчої безпеки. Охарактеризовано зміст та призначення Глобального індекса продовольчої безпеки (Global Food Security Index, GFSI). Досліджено внесок України у світовий продовольчий ринок. Проаналізовано структуру вітчизняного загального товарного експорту та частку в ній агропродовольчої продукції. Уточнено місце України у світовому експорті продовольства, розглянуто географічну структуру експорту продуктів харчування. Охарактеризовано загрози глобальній продовольчій безпеці, пов’язані зі збройним вторгненням РФ в Україну.Item Company Financial Strategy`s Instituonalization: Theoretical Aspects(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Aleksin G.Under today’s conditions of exogenous and endogenous challenges for economic agents, the problem of ensuring value creation for stakeholders on a long-term horizon is becoming more acute. The lack of adequately formed institutions within Ukraine’s market infrastructure adds additional complexity to the task. The aim of this paper is to identify the features of an effective fi nancial strategy institute in Ukraine. This paper examines issue of forming and further functioning of fi nancial strategy institute at company, industry, and state level. The problems of Ukrainian corporate sector genesis in the context of the formation of market institutions are described. The effect of information asymmetry and principal-agent confl ict on the process and results of value creation for stakeholders is highlighted. Ways to reduce the infl uence of the principal-agent confl ict through institutionalization are proposed. Paper also considers fi nancial strategy’s institutionalization as a factor infl uencing investors’ interest in the company is considered. It is noted that the existing incentive tools for the company’s managers are aimed at the short-term horizon. It is emphasized that the fi nancial strategy’s institutionalization would contribute to overcoming excessive fi xation on the company’s short-term results, instead, an adequate balance would be formed regarding short- and long-term priorities at the company level. Financial strategy institute’s placement in the company’s management architecture is defi ned. The conducted research may be useful for researchers in the fi eld of corporate governance and corporate fi nance, private and stateowned companies, industry associations, and state authorities. Prospects for future research are an in-depth analysis of the fi nancial strategy institute’s infrastructure, in particular, in terms of its quantitative analysis and evaluation.