№ 2
Permanent URI for this collectionhttps://ir.nasoa.edu.ua/handle/123456789/1198
Browse
Browsing № 2 by Subject "експорт"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Оцінка конвергентних процесів в експорті та імпорті транспортних послуг між Україною та ЄС(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2023) Стасюк О. М.; Чмирьова Л. Ю.; Федяй Н. О.Розглянуто актуальні питання оцінки конвергентних процесів розвитку зовнішньої торгівлі транспортними послугами між Україною та Європейським Союзом протягом 2010–2022 рр . У статті основну увагу зосереджено на галузевому рівні та надано авторське визначення терміну “конвергентні процеси в транспортному секторі” . Проведено оцінку конвергентних процесів в експорті та імпорті транспортних послуг між Україною та Європейським Союзом за двома індексами – індексом виявлених порівняльних переваг (Revealed comparative advantage) та індексом Грубеля – Ллойда, визначеними як одні з параметрів комплексного методичного підходу до оцінки конвергентних процесів в транспортному секторі між Україною та Європейським Союзом . Індекс виявлених порівняльних переваг транспортного сектору використано для визначення зближення рівнів транспортних послуг України та Європейським Союзом, що дозволяє оцінити конвергентні процеси з використанням показників експорту транспортних послуг за видами транспорту між Україною та Європейським Союзом . Виокремлено причини різкого падіння експорту транспортних послуг між Україною та Європейським Союзом . Індекс Грубеля – Ллойда використано для оцінки тенденцій зближення між Україною та Європейським Союзом за видами транспорту . Доведено, що внутрішньогалузева торгівля між країнами Європейським Союзом та Україною за видами транспорту, свідчить про значне підвищення її рівня, що характеризує транспортний сектор як перспективний . Згідно розрахунків за Індексом виявлених порівняльних переваг, визначено, що високі порівняльні конкурентні переваги мають залізничний та річковий транспорт, в той час як для морського транспорту вони втрачаються . Розрахунок індексу Грубеля – Ллойда для розвитку зовнішньої торгівлі транспортними послугами між Україною та Європейським Союзом показав тенденцію до зростання за більшістю видів транспорту протягом досліджуваного періоду . Подальші дослідження за розглянутою у статті тематикою будуть спрямовуватися на оцінку сігма- та бета- конвергенції транспортного сектору між Україною та Європейським Союзом .Item Українсько-китайські економічні відносини в контексті відносин ЄС – КНР: перспективи післявоєнного розвитку(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2023) Давидова І . О .; Артьомова А . В .; Уварова І . С .У статті подано результати комплексного аналізу українсько-китайських економічних відносин з акцентом на перспективах повоєнного розвитку в рамках приєднання України до ЄС . Розглянуто процес повоєнного відновлення Європи після 1945 року, підкреслено значну роль плану Маршалла у стимулюванні економічного відродження . Досліджено динаміку торговельно-економічних відносин між Україною та Китаєм за період 2013– 2021 роки, проаналізовано тенденції експорту-імпорту та вплив зовнішніх факторів . Висвітлено помітні зміни у двосторонній торгівлі, що відбулися протягом цього періоду та відображали посилення економічних зв’язків між країнами . Український експорт до Китаю стабільно зростав завдяки попиту на сільськогосподарську продукцію, метали та іншу сировину . Так само зростала частка китайського експорту в загальному торговому портфелі України, що вказувало на зміцнення торгових відносин до початку війни . Крім того, досліджено торговельні відносини між Європейським Союзом (ЄС) і Китаєм і визначено можливості для України стати стратегічним торговельним вузлом . Стаття дає змогу зрозуміти засади українсько-китайського економічного співробітництва, висвітлює виклики, з якими воно стикається, та дає уявлення про потенційні шляхи майбутнього розвитку . Через відсутність офіційної статистики за 2022 рік та з огляду на стратегічну мету – вступ України до ЄС запропоновано розглянути майбутні українсько-китайські відносини крізь призму торговельних відносин ЄС – КНР . ЄС є значним експортером до Китаю, постачаючи широкий спектр товарів – машини, обладнання, транспортні засоби, хімікати, фармацевтичні препарати та сільськогосподарську продукцію . Традиційними великими експортерами до Китаю є такі країни ЄС, як Німеччина, Франція та Нідерланди . Результати регресійного аналізу з використанням гравітаційної моделі показують, що розмір економіки, географічна відстань і відкритість торгівлі є важливими факторами впливу на двосторонні торговельні потоки між ЄС і Китаєм . Зростання ВВП обох партнерів сприяє збільшенню обсягів торгівлі між ними . Водночас існують такі проблеми, як торговельний дисбаланс, дотримання прав людини та вплив на відносини між ЄС і Китаєм ініціативи “Один пояс, один шлях” .