Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту
Permanent URI for this communityhdl:123456789/13
Browse
Browsing Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту by Author "Лазоренко, Л.В."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Методологія проведення наукових досліджень в управлінні(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2023) Лазоренко, Л.В.; Пархоменко, В.В.У статті розкрито суть та особливості проведення наукових досліджень. Визначено суть та складові методології проведення наукових досліджень, у тому числі в системі управління. Наукове дослідження являє собою особливий вид людської діяльності, спрямований на здобуття нових, більш глибоких знань, що служать практичним цілям для створення нових або вдосконалення старих. Проведення наукових досліджень у будь-якій науковій сфері потребує використання відповідних методів, за допомогою яких можна оцінити ситуацію, зібрати необхідну інформацію, проаналізувати її, розробити певне рішення для подолання проблеми або досягнення найкращого результату, оцінити його і впровадити у життя. Сукупність принципів, засобів, методів і форм організації та проведення наукового пізнання поставленої проблеми називається методологією наукових досліджень. Розрізняють декілька методологічних підходів у процесі наукових досліджень. Для наукових досліджень в системі управління найбільш важливими є два з них: термінологічний та системний. Термінологічний підхід – один із найважливіших методологічних підходів у наукових дослідженнях, який спрямований на розкриття сутності досліджуваних явищ за допомогою виявлення та уточнення значень і смислів термінів (понять), що їх позначають. Системний підхід – один із головних напрямів міждисциплінарної методології наукового пізнання, мета і завдання якого полягають в дослідженнях певних об’єктів як складних систем. У сучасній методології все більшого поширення набуває синергетика – теорія самоорганізації. Особливо дана теорія характерна для проведення наукових досліджень в управлінні, а також може використовуватися й в галузі маркетингу. В результаті наукових досліджень розробляються нові технології, методи, способи ведення діяльності, аналізу показників і ситуації в цілому, впроваджуються інновації та здійснюються відкриття. Але основою проведення будь-якого наукового дослідження є правильно побудована методологія його реалізації, яка включає як сукупність методів та принципів ведення науково-дослідної роботи, так і визначає мету, об’єкт, суб’єкт, предмет наукового пізнання, вибудовує порядок наукового пошуку та зв’язує – наукові досліди.