Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту
Permanent URI for this communityhdl:123456789/13
Browse
Browsing Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту by Author "Артем’єва І. О."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Фінансові аспекти конкурентних стратегій корпорацій у сучасних умовах(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2022) Артем’єва І. О.; Мельничук І. О.У статті розглянута трансформація фінансової складової конкурентних стратегій корпорацій в умовах зовнішнього середовища з високою невизначеністю. Досліджені рушійні сили перетворень, які змінюють ринкову ситуацію на різних рівнях економіки: глобалізація, цифровізація та пандемія COVID-19. Виявлені їх найбільш значущі прояви для корпорацій, встановлений вплив на зміни в характері конкуренції, окреслені нові підходи до формування конкурентних переваг корпорацій. Проаналізовані заходи у фінансовій підсистемі корпорацій, які мають вирішальне значення для розв’язання наявних проблем. Викладені три етапи реалізації зазначених заходів. Зроблено висновок про те, що вплив зовнішнього середовища на фінансову підсистему корпорації має внутрішньо суперечливий подвійний характер, вимагаючи одночасно здійснювати диверсифікацію та універсалізацію процесів і процедур фінансової діяльності. При цьому диверсифікація методів і технологій більш ефективна у сфері стратегічного фі нансового управління, а універсалізація – для фінансової рутини.Item Цифрові трансформації банківського сектору(Національна академія статистики, обліку та аудиту, 2023) Артем’єва І. О.; Залюбовська С. С.У статті розглянута трансформація діяльності комерційних банків в умовах цифровізації. Як перспективний напрям трансформації цифрового банкінгу визначено й описано забезпечення таких характеристик цифрових банківських продуктів: зручність використання; відкритість і прозорість; візуальна привабливість і функціональний дизайн; більш персоналізований характер послуг; висока надійність; безпека та конфіденційність; висока швидкість. Показано, що для практичного втілення зазначених характеристик усередині банків необхідно створити сприятливий клімат для роботи з цифровими інноваціями. Чинниками успіху трансформації авторка вважає наявність чітких цілей та ефективних стратегій їх досягнення, укладання партнерських угод, розширення та поглиблення цифрових компетенцій (використання технологій великих даних, штучного інтелекту, машинного навчання, хмарних обчислень, блокчейну тощо), забезпечення омніканальної взаємодії з клієнтами, розвиток корпоративної культури банку. Виявлені внутрішні та зовнішні проблеми, з якими стикаються банківські установи під час здійснення цифрової трансформації. Окреслені найбільш доцільні напрями цифрових перетворень для різних типів банківських установ. Обґрунтовано, що великим банкам доцільно використовувати свої ресурси та компетенції для проведення повномасштабних цифрових перетворень, а малим і середнім банкам слід знаходити свою продуктову нішу та розвиватись у ній. Зроблено висновок про те, що на сучасному етапі розвитку банківського сектору цифрові компетенції перетворилися на одну з основних рушійних сил конкурентної боротьби на ринку фінансового посередництва. При цьому використання інтелектуальних технологічних рішень з огляду на критичні фактори успіху може допомо гти банківським установам прискорити цифрові трансформації та підвищити їхню ефективність.