Костенюк Ю . Б .Негуляєва Л . С .2025-03-042025-03-042024https://ir.nasoa.edu.ua/handle/123456789/1308Костенюк Ю . Б ., Негуляєва Л . С . Альтернативні стратегії в управлінні розвитком компанії кондитерської галузі . Статистика України. 2024 . № 4 . С . 14–29 .Обґрунтовано, що ринок кондитерської продукції України за насиченістю та асортиментом зіставний із ринками провідних європейських країн, зокрема характеризується активним використанням маркетингових прийомів та інструментів, нецінових методів конкуренції . Доведено, що основними проблемами, які стоять зараз перед кондитерськими компаніями України, є збут продукції, постачання сировини з-за кордону, втрата виробництв на окупованих територіях через воєнні дії, фізична втрата виробництв . На прикладі компанії “Акціонерне товариство «Львівська кондитерська фабрика «Світоч»” (далі – АТ «ЛКФ «Світоч» ) у роботі виконано аналіз фінансового стану, досліджено зовнішнє та внутрішнє середовища підприємства, проведено моделювання можливих сценаріїв стратегічного розвитку . Визначено, що за показниками фінансового стану й обсягів реалізації компанія має ліквідний баланс, усі показники рентабельності перебувають у припустимих межах, показники ліквідності та фінансової стійкості свідчать про відносно стабільний рівень . Проведений стратегічний аналіз АТ «ЛКФ «Світоч» дозволив систематизувати проблеми компанії, відстежити загальний стан зовнішнього бізнес-середовища . Показано, що компанія має багато сильних сторін і перспектив, щоб укріплювати позиції на вітчизняному кондитерському ринку . З використанням SWOT-аналізу обґрунтовано, що найвагомішою сильною стороною компанії “Світоч” є її позитивна репутація на ринку . Водночас основні загрози стосуються політичної та економічної нестабільності в Україні та зростання конкуренції . Кінцевий вибір оптимальної стратегії спирається на принципи концепції, систему базових показників, відібраних для аналізу, та передбачає доповнення формального підходу творчим SWOT-аналізом із урахуванням виявлених чинників впливу на очікувані позитивні зміни . Для обґрунтування нової стратегії або зміни пріоритетів чинної запропоновано й виконано SPACE-моделювання на рівні підприємства . Для моделі SPACE сформована система показників, на основі якої встановлені альтернативні варіанти стратегічного розвитку в рамках агресивної стратегії компанії АТ «ЛКФ «Світоч» . У результаті проведеного дослідження виявлено, що за альтернативності вибору компанії “Світоч” слід акцентувати свій розвиток саме на стратегіях інтенсивного та інтегрованого зростання, які не передбачають кардинальних змін в організаційній структурі, через створення нових виробництв та освоєння нетрадиційних ринків збуту .otherкондитерська галузьSWOT-аналізSPACE-моделюваннястратегічний розвиток компаніїальтернативні стратегіїдерево стратегічних рішеньАльтернативні стратегії в управлінні розвитком компанії кондитерської галузіAlternative Strategies in Managing the Development of the Company in the Confectionery IndustryArticle