Денисюк О . Я .Титаренко Н . В .2025-03-042025-03-042024https://ir.nasoa.edu.ua/handle/123456789/1311Денисюк О . Я ., Титаренко Н . В . Освітні індикатори в упровадженні реформи “Нова українська школа” . Статистика України. 2024 . № 4 . С . 54–63 .У статті представлено місце освітніх індикаторів у системі збору статистичних даних про стан реформування загальної середньої освіти в контексті впровадження реформи “Нова українська школа” . Поняття “індикатор” у роботі визначено як набір статистичних даних, що відображають стан, рівень, стабільність або змінюваність, результативність функціонування системи освіти . Досліджено вимоги, що висуваються до інформаційно-аналітичних баз даних, які використовують для обрахунку індикаторів . Наголошено, що такі бази даних можна отримувати з різних джерел – складових освітньої статистики . Сконцентровано увагу на двох джерелах даних, які використовуються Державною науковою установою “Інститут освітньої аналітики” упродовж упровадження реформи “Нова українська школа”, а саме: 1) офіційна державна статистична інформація; 2) дані, отримані за результатами моніторингових досліджень стану освіти . Моніторингові дослідження щодо стану впровадження реформи, які проводить Інститут, зосереджуються переважно на напрямах “контекст”, “ресурси” та “процеси” . З метою отримання об’єктивних і надійних даних авторами розроблено перелік індикаторів, які охоплюють усі складові освітнього процесу та слугують основою формування анкет для учасників досліджень . Обґрунтовано необхідність урахування низки вимог задля підвищення надійності отриманих статистичних даних та обрахованих на їхній основі індикаторів . У статті висвітлено ряд індикаторів . Зокрема, індикатор “Розподіл вчителів за їх роллю в освітньому процесі” показує динаміку зміни ставлення вчителів 1 та 5 класів на початковому етапі упровадження реформи . Індикатор “Кількість учнів на одного вчителя” описано у порівнянні з аналогічним показником, який використовується Організацією економічного співробітництва та розвитку в щорічних звітах про стан освіти у країнах-членах . Зроблено висновок, що збирання статистичних даних, обрахунок індикаторів та їх аналіз дозволяють фіксувати ситуацію за різними аспектами реформи “Нова українська школа” й надавати рекомендації зацікавленим особам для подальшого успішного упровадження реформи . Рекомендовано поєднувати збирання офіційної державної статистичної інформації з даними моніторингових досліджень в одній електронній системі “Програмно-апаратний комплекс «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту»”, адміністратором якої є ДНУ “Інститут освітньої аналітики”, для поглиблення аналізу освітньої системи як у стабільному стані її функціонування, так і на етапі реформування .otherосвітні індикаторимоніторингстатистичні даніреформуванняНова українська школазагальна середня освітаОсвітні індикатори в упровадженні реформи “Нова українська школа”Educational Indicators in the Implementation of the “New Ukrainian School” ReformArticle